טלמרקטינג לעסקים – מדריך מקצועי איך להקים או לשכור כולל עלויות [ מעודכן 2024]

topper-icon
מערכת טופר

מה זה טלמרקטינג

טלמרקטינג היא אסטרטגיה שיווקית הכוללת פנייה ללקוחות פוטנציאליים באמצעות שיחות טלפון. זוהי שיטת שיווק ישירה שמטרתה לקדם מוצרים, שירותים או קמפיינים, ובסופו של דבר לייצר לידים או מכירות. אנשי טלמרקטינג משתמשים בשיחות הטלפון כדי ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים ולספק להם מידע, לענות על השאלות שעולות במטרה להניע אותם לפעולה כגון לרכוש את המוצר או להירשם לשירות.

בדרך כלל שאנחנו חושבים על טלמרקטינג, אנחנו מדמיינים חדרים ענקיים מלאים תאים של טלפנים שכל היום מתקשרים ומתקשרים – אז אנחנו צודקים. בדרך כלל ככה זה נראה.

טלמרקטינג יכול לשמש סוגים שונים של עסקים מעסקי ענק כמו קמעונאים, חברות ביטוח, שירותים פיננסיים ועד לעסקים קטנים כמו מתווכים או מרפאות שיניים. שיטה זאת מאפשרת לעסקים ליצור אינטראקציה ישירה עם קהל היעד שלהם, לבנות מערכות יחסים ולאסוף משוב בעל ערך רב. אנשי טלמרקטינג מאומנים לתקשר ביעילות, להבין את צרכי הלקוחות ולהתאים את הגישה שלהם לכל אדם. הם משתמשים בטכניקות שיכנוע ובידע הרב שלהם על המוצר כדי להציע הצעה משכנעת ולתת מענה להתנגדויות שעולות.

הרבה פעמים מבלבלים טלמרקטינג עם מכירות טלפוניות אך יש הבדל קטן בין השניים. בעוד שטלמרקטינג מתמקד ביצירת לידים, קידום מוצרים או שירותים ובניית קשרי לקוחות, מכירה טלפונית מתמקדת בעיקר בסגירת המכירות בטלפון. טלמרקטינג הוא מונח רחב יותר המקיף פעילויות שיווק שונות כמו יצירת לידים, סקרי לקוחות, מחקר שוק וקביעת פגישות.

התפקיד של טלמרקטינג בעסקים - האם זה הכרחי?

טלמרקטינג ממלא תפקיד חשוב מאוד בעסקים בכך שהוא מספק דרך ישירה ואינטראקטיבית ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים. במיוחד בשוק תחרותי שבו הצרכנים מופגזים במסרים שיווקיים שונים – טלמרקטינג מציע יתרון מובהק. זה מאפשר לכם כעסקים להתבלט וליצור קשר אישי עם קהל היעד שלהם.

אחת הסיבות המרכזיות לכך שטלמרקטינג הוא קריטי לעסק היא כמובן היכולת לייצר לידים ולהניע מכירות. באמצעות שיחות טלפון אנשי טלמרקטינג יכולים לזהות את הלקוחות פוטנציאליים שגילו עניין במוצר או בשירות, ליצור איתם קשר, לספק מידע נוסף ולענות על כל התלבטות או התנגדות שעולה ולבסוף להמיר אותם ללקוחות משלמים. גישה ישירה מסוג זה יכולה לגרום לאחוזי המרה גבוהים יותר בהשוואה לערוצי שיווק אחרים.

יתרה מכך, טלמרקטינג מספק הזדמנות לעסקים לקבל חוות דעת ומידע חשוב מהלקוחות שלהם. על ידי מעורבות בשיחות אנשי טלמרקטינג יכולים להבין את ההעדפות של הלקוחות, נקודות הכאב והציפיות שלהם מהשירות או המוצר שאתם מציעים. ניתן בהמשך להשתמש במידע הזה כדי לשפר את המוצרים, השירותים וחווית הלקוח הכוללת, מה שיוביל בסופו של דבר ליותר לקוחות מרוצים ונאמנים

בנוסף, טלמרקטינג מאפשר לעסק להגיע לקהל רחב יותר ולהרחיב את הנוכחות בשוק ללא שום מגבלה גיאוגרפית או של אזורי זמן, שכן ניתן לבצע את השיחות ללקוחות במיקומים שונים. הדבר מועיל במיוחד לעסקים הפועלים בקנה מידה בינלאומי שנדרשים ליצור קשר עם לקוחות מאזורים או ממדינות שונות.

אמנם טלמרקטינג לא מתאים בדיוק לכל עסק אבל הוא יכול להיות יעיל במיוחד עבור תעשיות הנשענות על אינטראקציה ישירה עם הלקוחות או שיש להן מוצרים או שירותים מורכבים שדורשים הסבר או התאמה אישית. על ידי ניצול של הכוח של שיחת טלפון – טלמרקטינג יכול לעזור לעסקים לבנות אמון ולטפח קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות שלהם.

טלמרקטינג

היתרונות של טלמרקטינג

כאשר טלמרקטינג מבוצע בצורה הנכונה מציע מספר רב של יתרונות עבור עסקים המעוניינים להרחיב את בסיס הלקוחות שלהם, להגדיל את המכירות ולשפר את נראות המותג. הנה כמה מהיתרונות המרכזיים של טלמרקטינג לעסקים:

תקשורת ישירה ואישית: טלמרקטינג מספק קו תקשורת ישיר בין העסק ללקוחות פוטנציאליים. זה מאפשר אינטראקציות מותאמות אישית לקהל הלקוחות הפוטנציאלי.

משוב מיידי ותגובה: שלא כמו צורות אחרות של שיווק כגון רשימת דיוור, טלמרקטינג מציע משוב ותגובה מיידית מהלקוח הפוטנציאלי. טלמרקטינג יכול להימדד בזמן אמת, לטפל בהתנגדויות ולספק מידע נוסף במהירות ובכך להקל על קבלת החלטות מהירה יותר.

קהל ממוקד במיוחד: טלמרקטינג מאפשר לעסקים למקד במדויק נתונים דמוגרפיים, תעשיות או אזורים גיאוגרפיים ספציפיים. על ידי פילוח הקהל והתאמה אישית של המסרים, עסקים יכולים למקסם את האפקטיביות של מסעות הפרסום שלהם בטלמרקטינג ולשפר את שיעורי ההמרות.

ערוץ שיווק זול: בהשוואה לשיטות פרסום מסורתיות כמו טלוויזיה או שילוט, טלמרקטינג יכול להיות ערוץ שיווק חסכוני. עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן להשתמש במערכות חיוג אוטומטי ותוכנות CRM כדי לייעל את התפעול ולמקסם את הפרודוקטיביות של צוותי הטלמרקטינג.

תוצאות מדידות: טלמרקטינג ניתן למעקב ומדידה בקלות ומאפשר לעסק לנתח את הביצועים כמו שיעורי המרת השיחות וההחזר על ההשקעה (ROI). נתונים אלו מאפשרים לנו לקבל החלטות מושכלות ולהתאים את הקמפיינים העתידיים.

האם העסק שלכם צריך טלמרקטינג?

ההחלטה האם העסק שלכם זקוק לטלמרקטינג דורש חישוב מדויק של המטרות, קהל היעד והמשאבים שלכם. להלן שלושה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת הערכת הצורך בטלמרקטינג לעסק שלכם:

1. קהל היעד: טלמרקטינג יכול להיות יעיל במיוחד עבור עסקים המכוונים לשוק דמוגרפי או תחום ספציפי. אם המוצרים או השירותים שלכם פונים לקבוצה ספציפית של אנשים שעשויים להיות פתוחים יותר לשיחות טלפון, טלמרקטינג יכול להיות כלי רב ערך עבור העסק שלכם. בנוסף, אם העסק שלכם פועל בשוק יותר מקומי או אזורי, טלמרקטינג יכול לעזור לכם להגיע ישירות ללקוחות הפוטנציאליים באזור שלכם.

2. מחזור המכירות והחשיבות של בניית מערכות יחסים: אם העסק שלכם מסתמך על בניית קשרים חזקים עם לקוחות או שיש לו מחזור מכירות ארוך יותר, טלמרקטינג יכול למלא תפקיד מכריע. באמצעות טלמרקטינג תוכלו ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים, לטפל בדאגותיהם, לספק פתרונות מותאמים אישית ולבנות אמון. אינטראקציה ישירה מסוג זה מאפשרת לכם לכם לתת מענה מותאם ללידים ולהנחות אותם בתהליך המכירה, מה שמוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר ולנאמנות הלקוחות.

3. המשאבים והתקציב: לפני שילוב של טלמרקטינג בעסק שלכם חשוב לשקול את זמינות המשאבים והתקציב שעומד לרשותכם. הקמה של מרכז טלמרקטינג דורש השקעה בטכנולוגיה, תשתיות וצוות מיומן. אם לעסק שלכם יש את המשאבים והמומחיות להתמודד עם טלמרקטינג בתוך העסק, הוא יכול לספק שליטה רבה יותר על התהליך. עם זאת, אם חסרים לכם את המשאבים הדרושים או שאתם מעדיפים להתמקד בפעילויות הליבה העסקיות, להיעזר בחברת טלמרקטינג יכול להיות פתרון חסכוני ויעיל יותר.

טלמרקטינג

האם לשכור חברת טלמרקטינג או להקים בעצמי?

ההחלטה האם לשכור חברת טלמרקטינג או להקים את המוקד בעצמכם הוא שיקול בעל השפעה רבה לעסקים. ישנם מספר גורמים חשובים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורכם:

המומחיות והניסיון: הקמה של מרכז טלמרקטינג מצריכה ידע וניסיון משמעותי בניהול והכשרת צוות טלמרקטינג. אם אין לכם את המומחיות בתחום הזה, עבודה עם חברת טלמרקטינג יכולה לספק לכם גישה לאנשי מקצוע בעלי הכישורים והניסיון הדרוש לביצוע של קמפיינים מוצלחים בטלמרקטינג. חברות הטלמרקטינג יכולים גם לטפל בגיוס, ההכשרה והניהול של אנשי הטלמרקטינג, ולחסוך לכם הרבה זמן ומאמץ.

העלות: פתיחה של מוקד טלמרקטינג מאפס יכולה להיות דיי יקרה. צריך להשקיע בתשתיות, בטכנולוגיה, בתוכנות וכמובן במשאבי האנוש. מצד שני, היעזרות בחברת טלמרקטינג מאפשרת לכם כבר לגשת לתשתית ולמשאבים הקיימים שלה. זו יכולה להיות אופציה משתלמת במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים שאולי אין להם את התקציב או את המשאבים להקים ולתחזק מרכז טלמרקטינג משל עצמם.

מדרגיות וגמישות: גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המדרגיות והגמישות של פעולות הטלמרקטינג שלך. אם העסק שלכם חווה תנודות בנפח השיחות או דורש קמפיינים עונתיים, חברת טלמרקטינג יכולה לספק את המדרגיות והגמישות שנדרשים לכך. הם יכולים להתאים במהירות את גודל הצוות שלהם כדי להתאים לצרכים שלכם ולהבטיח ניהול יעיל של מסעות הפרסום.

האיכות: לחברות טלמרקטינג קיימות לעתים קרובות תהליכים מבוססים ומסודרים, מדדי בקרת איכות ומדדי ביצועים. הם יכולים לספק לכם דוחות מפורטים וניתוח של ביצועי שיחות ומידע רב על התוצאות של מסע הפרסום. רמה כזו של שקיפות יכולה לעזור לכם להעריך את האפקטיביות של קמפיין הטלמרקטינג ובסופו של דבר לקבל החלטות שמבוססות על נתונים לגבי מסעות הפרסום העתידיים.

אפשרות להתמקד בעסק: על ידי שימוש במיקור חוץ לטלמרקטינג ניתן לפנות זמן ומשאבים יקרים שיועברו בהתמקדות בפעילויות החשובות של העסק. במקום להתמודד עם המורכבויות של ניהול מוקד טלמרקטינג, תוכלו להפנות את האנרגיה להיבטים קריטיים אחרים של העסק כמו פיתוח המוצרים, שירות לקוחות ותכנון אסטרטגי.

כמה עולה להקים מוקד טלמרקטינג?

הקמה מוקד טלמרקטינג כרוכה בעלויות שונות שחשוב לקחת בחשבון. ההוצאות יכולות להשתנות בהתאם לגודל והיקף של המוקד, בנוסף לטכנולוגיה ולמשאבים הנדרשים.

תחילה נדרשת השקעה בתשתית ובציוד הנדרש, זה כולל רכישה או השכרה של משרד, התקנת מערכות טלפון ורכישת מחשבים, אוזניות ושאר האביזרים הנלווים. העלות של פריטים אלו יכולה לנוע בין אלפים בודדים לעשרות אלפי שקלים, בהתאם לאיכות ולכמות הנדרשת.

בנוסף, צריך להקצות כספים לפתרונות תוכנה וטכנולוגיה המקלים על פעולות טלמרקטינג. זה עשוי לכלול תוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM), מערכות לניהול מוקד טלפוני ותוכנת חיוג. העלות של הכלים הללו יכולה להשתנות בהתאם לתכונות וליכולות שהם מציעים, בין מאות לאלפי שקלים לחודש או כהשקעה חד פעמית.

גורם עלות משמעותי נוסף הוא משאבי אנוש – גיוס והכשרת אנשי טלמרקטינג הוא חלק בלתי נפרד ממוקד טלמרקטינג יעיל. ההוצאות כוללות עלויות גיוס, משכורות, הטבות ותוכניות הכשרה ופיתוח שוטפות. העלות של משאבי אנוש יכולה להשתנות מאוד בהתאם לגורמים כמו מיקום, רמת ניסיון ומספר אנשי הטלמרקטינג הדרושים.

יתר על כן, חשוב להקצות חלק מהתקציב להוצאות תפעול שוטפות. אלה כוללים שירותים, ציוד משרדי, שירותי טלקומוניקציה ועלויות תחזוקה. חשוב לקחת בחשבון את ההוצאות החוזרות הללו כדי להבטיח תפקוד חלק של מרכז הטלמרקטינג.

לשם הערכה גסה לצורך העניין – הקמה של מרכז טלמרקטינג קטן עם כ 5 עד 10 עובדים יכול לעלות בין 50,000 ל-200,000 ש”ח או יותר עבור ההתקנה הראשונית למעט עלויות תפעוליות מתמשכות כמו משכורות, עלות המשרדים, ושירותים נוספים. עבור מוקדים גדולים יותר או בעלי טכנולוגיה מתקדמת יותר, העלויות יכולות לצמוח באופן משמעותי.

 

טווח העלות המוערך תיאור רכיב העלות
10,000 – 3,000 ש”ח לחודש (שכירות) משתנה מאוד בהתאם למיקום השכרה או רכישה של מקום לפעילות. העלויות משתנות בהתאם למיקום. שטח משרדי
1,7000+ – 2,000 ש”ח לתחנת עבודה מחשבים, אוזניות, מערכות טלפוניה, CRM ותוכנת חיוג. טכנולוגיה וציוד
3,500+ – 500 ש”ח לעובד שולחנות, כסאות וציוד משרדי בסיסי. ריהוט וציוד משרדי
3,000 – 1000 ש”ח לחודש משתנה בהתאם לשימוש אינטרנט, חשמל ושירותי טלפון. חשבונות
מספר מאות עד כמה אלפי ש”ח רישונות או היתרים עסקיים הנדרשים על ידי הרשויות המקומיות. רישיונות והיתרים
125,000 – 80,000 ש”ח לחודש ל-10 עובדים משכורות, בונוסים ותכניות הכשרה. הכשרה ועובדים
5,000 – 1,500 ש”ח לחודש משתנה בהתאם לכלים ולפלטפורמות הנבחרות כלים לשיווק בדוא”ל, ניהול רשתות חברתיות וכו’. כלים לשיווק ומכירות
17,500 – 7,000 ש”ח להקמה התחלתית דמי ייעוץ משפטי והתאמה לתקנות.

ייעוץ משפטי והתאמה לתקנות