פתיחת דף עסקי בפייסבוק – המדריך הפשוט [שלב אחר שלב]

דנה ישעיהו
דנה ישעיהו
מומחית בניהול קמפיינים ושיווק דיגיטלי

האם אתם כבעלי עסקים עדיין צריכים לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק? זו שאלה שאנחנו נשאלים הרבה פעמים על ידי בעלי עסקים קטנים והתשובה היא….. תלוי. פייסבוק היא פלטפורמה חברתית ותיקה שבשנים האחרונות הפכה למעט מיושנת ולמרות שהיא עדיין מאפשרת לכם ליצור קשר עם קהל היעד שלכם – השאלה המרכזית היא מי בדיוק קהל היעד שלכם?

אם מדובר על קהל בוגר יותר (גילאי ה25-30 ומעלה) ומדובר על תחומים “כבדים” יותר – בהחלט פייסבוק צריכה וחשוב שתהיה חלק מהמערכות בהן אתם נמצאים. 

אם לעומת זאת הקהל שלכם צעיר יותר (25 ומטה) ומדובר על תחומי לייפסטייל (נראות גבוהה) – אז אתם לא חייבים להיות פייסבוק אבל חשוב שתהיו באינסטגרם וטקטוק. 

עמוד עסקי בפייסבוק משמש כ”חלון ראווה” וירטואלי שבו ניתן להציג את המוצרים, השירותים וזהות המותג שלכם. בניגוד לפרופיל אישי בפייסבוק, דפים עסקיים מציעים מגוון רחב של כלים ותכונות המותאמות במיוחד לשיווק ומעורבות עם לקוחות.

בעמוד העסקי תוכלו ליצור פוסטים, לשתף עדכונים, להפעיל מודעות וליצור קשר עם עוקבים בכדי לבנות בסיס לקוחות נאמן ועוקב. עם כרטיסיות הניתנות להתאמה אישית, לחצני קריאה לפעולה וכלי ניתוח, דף עסקי בפייסבוק מספק מידע רב וחשוב לגבי ההתנהגות של הקהל ורמת המעורבות שלהם. חשוב לציין שבשנים האחרונות כמות החשיפה שמקבל תוכן שאתם מפרסמים בעמודים העסקיים בפייסבוק, הולך וקטן ופייסבוק “דוחפת” את העסקים לפרסם בתשלום. אבל עדיין, חשוב מאוד להחזיק דף שמאפשר לכם בקלות לעדכן את הקהל שלכם במידה והוא רוצה לשמוע מכם.

אתם כבעלי עסקים יכולים להשתמש בתובנות הללו כדי להתאים את אסטרטגיות התוכן והשיווק שלכם לתוצאות טובות יותר.

למה כדאי לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

עם למעלה מ-3 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים ברחבי העולם (על פי אתר statista), פייסבוק נותרה אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר עבור עסקים שמעוניינים להתחבר לקהל היעד שלהם. אלו הסיבות לכך שפתיחת דף עסקי בפייסבוק צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל חברה שרוצה לבסס נוכחות מקוונת חזקה:

להגיע לקהל רחב יותר: על ידי יצירה של דף עסקי בפייסבוק, בעלי העסקים מקבלים גישה למאגר עצום של לקוחות פוטנציאליים הפעילים בפלטפורמה מדי יום. עם היכולת למקד על פי נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות מסוימת, עסקים יכולים להגיע לקהל מאוד ממוקד ובכך לקדם את המוצרים או השירותים שלהם ביעילות. שוב, כפי שציינו בפתיחה, מדובר על קהלים מבוגרים יותר בעיקר.

בניית זיהוי מותג: דף עסקי בפייסבוק משמש כשלט חוצות דיגיטלי שבו תוכלו להציג את זהות המותג, הערכים וההצעות שלכם. פרסום קבוע של תוכן מעניין ובעל ערך, שיתוף של עדכונים חשובים ואינטראקציה עקבית עם העוקבים יעזרו לכם לבנות הכרה ונאמנות למותג בקרב הלקוחות. מיתוג עקבי בכל הפלטפורמות באינטרנט עוזרות ללא שום ספק לבסס אמינות ואמון אל מול הקהל. חשוב שתדעו שאם אתם נמצאים בכל הפלטפורמות, אז חשוב מאוד להתאים את התכנים לפלטפורמה – לדוגמא פייסבוק מבוססת תוכן כתוב יותר לעומת טקטוק שהכל שם הם סרטוני תוכן קצרים.

מדריך שלב אחר שלב לפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק

כדי ליצור דף עסקי בפייסבוק, עקבו אחר ההוראות המפורטות הבאות:

1. התחילו בכניסה לחשבון הפייסבוק האישי שלכם. בדף הבית, אתרו את התפריט הנפתח “צור” בפינה השמאלית העליונה ובחרו ב-“עמוד”.

2. בחרו את סוג העמוד שברצונכם ליצור – “עסק או מותג” עבור חברות, ארגונים ומותגים, או “קהילה או אישיות ציבורית” עבור אישי ציבור, עמותות וקבוצות קהילתיות.

3. הזינו את שם העסק שלכם, בחרו את הקטגוריה שמתארת בצורה הטובה ביותר את העסק וספקו תיאור קצר שמדגיש את המוצרים או השירותים שלכם.

4. העלו תמונת פרופיל שמייצגת את המותג שלכם, כמו לוגו או תמונה איכותית שתופסת את מהות העסק שלכם. בנוסף, הוסיפו תמונת קאבר המציגה את האישיות והזהות החזותית של המותג.

5. השלימו את תהליך ההגדרה על ידי הוספה של מיקום העסק, פרטי יצירת הקשר, קישור לאתר וכל פרט נוסף שיעזור ללקוחות ללמוד עוד על העסק.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

האם כל עסק צריך דף עסקי בפייסבוק?

בעוד שעמודים עסקיים של פייסבוק מציעים יתרונות רבים, כדאי לשקול האם יצירה של עמוד עסקי היא הכרחית עבור סוג העסק הפרטני שלכם. להלן גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון לפני שמחליטים אם העסק שלכם זקוק לדף עסקי בפייסבוק:

קהל יעד ונוכחות בשוק: לפני יצירת דף עסקי בפייסבוק, נתחו את קהל היעד שלכם ואת ההתנהגות הדיגיטלית שלהם. אם היעד הדמוגרפי שלכם משתמש באופן פעיל בפייסבוק כפלטפורמה עיקרית לאינטראקציה חברתית ואיסוף מידע, דף עסקי יכול להיות מועיל מאוד. עסקים המכוונים לקהלים צעירים יותר, כמו בני דור המילניום ו-Gen Z, עשויים למצוא בפייסבוק ערך בעיקר בשילוב עם הפלטפורמות החברתיות האחרות כמו אינסטגרם וטיקטוק.

מה המתחרים עושים?: בצעו ניתוח של המתחרים כדי לקבוע אם לשאר העסקים בתעשייה יש נוכחות חזקה בפייסבוק. אם המתחרים שלכם מצליחים ליצור קשר עם לקוחות, לקדם את המוצרים או השירותים שלהם ולבנות מודעות למותג באמצעות פייסבוק, ייתכן שיהיה יתרון לעסק שלכם ללכת בעקבותיו.

איך להפיק את המירב מהעמוד העסקי שלכם

ניצול של מלוא הפוטנציאל בדף העסקי שלכם בפייסבוק יכול לשפר משמעותית את הנוכחות המקוונת שלכם ולהגביר את הצלחת העסק. כדי למקסם את ההשפעה של הדף חשוב לתקשר באופן עקבי עם הקהל שלכם על ידי פרסום של תוכן רלוונטי ומעניין, לתת מענה מיידי לתגובות והודעות ושימוש בכלי הפרסום של פייסבוק שיעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר.

בנוסף, שימוש בתכונות כגון Facebook Insights יכול לספק לכם נתונים יקרי ערך על ביצועי הדף כגון: הדמוגרפיה של הקהל ומדדי המעורבות. מה שמאפשר לכם לחדד את אסטרטגיות השיווק שלכם לתוצאות טובות יותר.

יתרה מכך, שילוב תוכן ויזואלי כמו תמונות וסרטונים יכול להפוך את הפוסטים שלכם למושכים יותר וניתנים לשיתוף,  מה שיגדיל את החשיפה שלכם לקהל גדול יותר. השתמשו ב-Facebook Live כדי להתחבר לעוקבים שלכם בזמן אמת, להציג הדגמות מוצרים, לארח מפגשי שאלות ותשובות, או לספק הצצות אל מאחורי הקלעים של הפעילות העסקית שלכם.

אינטראקציה עם הקהל שלכם בצורה אותנטית ושקופה יכולה לשפר את תחושת האמון ונאמנות הלקוחות, ובסופו של דבר להוביל לשימור לקוחות מוגבר ולקידום המותג.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

היתרונות הרבים של עמוד פייסבוק עסקי

ביסוס אמינות ובניית אמון: עמוד פייסבוק עסקי משמש ככלי בעל ערך לביסוס האמינות ובנייה של אמון עם הקהל שלכם. על ידי שמירה על נוכחות פעילה ומקצועית בפלטפורמה, תוכלו להציג את המוצרים או השירותים שלכם, לשתף את ההמלצות של הלקוחות שלכם ולספק תובנות או עדכונים חשובים הקשורים לתעשייה של העסק. השקיפות והנגישות הזאת יכולה להשרות אמון בלקוחות הפוטנציאליים ולמצב את העסק שלכם כבעלי סמכות בתחומכם.

הגדלת החשיפה של העסק: אחד היתרונות המרכזיים של עמוד פייסבוק עסקי הוא היכולת שלו להרחיב את טווח ההגעה שלכם ולהגדיל את הנראות של המותג. עם למעלה מ-3 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים, פייסבוק מציעה קהל עצום שתוכלו להתחבר אליו באמצעות פרסום ממוקד, תוכן אורגני ואסטרטגיות מעורבות. על ידי שימוש ביכולות השיתוף של הפלטפורמה, ניתן להעצים את המסר שאתם מציגים ולמשוך עוקבים חדשים.

עדכון עקבי של דף העסק שלכם בפייסבוק

עדכונים עקביים הם חלק קריטי להצלחה של הדף העסקי שלכם בפייסבוק. פרסום קבוע של תוכן רלוונטי, כגון עדכוני מוצרים, קידום מכירות, חדשות מהתעשייה או פוסטים עם עיצובים מרשימים, משאיר את הקהל שלכם מעורב ומעודכן. על ידי שמירה על לוח זמנים עקבי של פרסום, תוכלו להישאר בתקשורת עקבית עם העוקבים ולהבטיח שהדף שלכם יישאר פעיל ורלוונטי לאורך זמן.

חשוב שתדעו שלעיתים קרובות, לפני שלקוחות פונים לבית עסק או מתלבטים האם לבחור בשירותיכם – הם נכנסים לעמוד הפייסבוק שלכם – עסקים שהדף שלהם לא מעודכן או לא נראה אמין ומקצועי – עלולים לסבול מירידה בכמות המכירות או הפניות – ולא להבין מדוע. במיוחד אם אתם פעילים באופן אקטיבי בשיווק – תדעו שהעמוד יהיה מעודכן כל הזמן.

בנוסף לפרסום תוכן, חשוב לעקוב ולהגיב לתגובות, הודעות וביקורות בדף העסקי בפייסבוק. מעורבות מקצועית עם הקהל שלכם בזמן אמת ממחיש את המחויבות שלכם לשירות לקוחות, מה שיעזור לכם לבנות אמון בקרב העוקבים. התייחסות לשאלות, חששות או חוות דעת מראה באופן מיידי שאתם מעריכים את הפיידבק של הלקוחות ושאתם מסורים לספק חווית משתמש חיובית בדף ובעסק.

סקירה קבועה של ניתוח דף הפייסבוק שלכם חשובה גם כן להערכת הביצועים של אסטרטגיות התוכן והמעורבות שלכם. על ידי ניתוח של מדדים כמו טווח הגעה, מעורבות ודמוגרפיה של קהל, תוכלו מידע חשוב כמו ההבנה של איזה סוג של תוכן מהדהד עם הקהל שלכם ולהתאים את אסטרטגיית הפרסום שלכם בהתאם.