אימון עסקי לעסקים קטנים – האם זה מה שיעזור לכם להגיע לשלב הבא?

topper-icon
מערכת טופר

בשנים האחרונות, אי אפשר כמעט לגלוש ברשתות בלי להיתקל בהצעות רבות, אפילו אפשר לומר, רבות מאוד של יועצים עסקיים שרוצים לעזור לכם להגיע לעסק ללא עבודה, לעסק שמכניס מיליון ש”ח בחודש, לעסק שאפשר לנהל מהבית קפה בתאילנד או לעסק שיהיה מספר אחד בטיקטוק. וכמובן יש את ההוא שממש מתעצבן שאתם לא מגיעים לאירועים שלו לקבל בחינם את הדברים שהוא מציע. 

לפעמים באמת נשאלת השאלה, מי הם אותם יועצים עסקיים ומה הופך אותם למומחים גדולים כל כך בעזרה לעסקים אחרים. האם הם באמת יכולים לעזור לעסק שלכם? האם זו תרמית? 

התשובה מורכבת. לצערנו יש בשוק היום לא מעט הצעות שאינן שוות את ההשקעה של הזמן והכסף שבעלי עסקים ישקיעו בהן. הקלות שבה כל יועץ מנסה למכור לבעל עסק ייעוץ – הפכה את התחום לפרוץ מאוד וזרמו אליו רבים שבאמת לא יכולים ולא יודעים לעזור לכם. 

אבל זה לא אומר שאין הצעות טובות, בעלות ערך אמיתי לכם כבעלי עסקים – כאלו שבאמת יכולות לעשות סדר בעסק, להפוך אותו מעסק מכניס לעסק ריווחי ולהבטיח שאתם תשרדו עוד שנים רבות. ולא חייב שכל יועץ עסקי יהיה כזה שכבר הקים 100 חברות וניהל מאות מיליוני שקלים.

נקודה למחשבה

לפעמים יותר קל לאדם חיצוני להסתכל על העסק שלכם ולתת הכוונה וייעוץ, גם אם מדובר על דברים ברורים שאתם יודעים ומכירים. ההסתכלות החיצונית מאפשרת ליועץ אובייקטיבי – לעזור לכם באמת ליישם דברים ולהגיע למקומות שבלעדי הייעוץ החיצוני הייתם מתקשים להגיע אליהם.

בדרך כלל, מאמנים עסקיים הם אנשי מקצוע שמטרתם לעזור ליזמים או לבעלי עסקים לשפר את הביצועים העסקיים ולהשיג את מטרותיהם. מדובר באנשי מקצוע מנוסים (בתחומם) עם הבנה עמוקה של ההיבטים השונים של ניהול עסקי, כולל אסטרטגיה, מנהיגות, שיווק וניהול כספים.  מאמנים עסקיים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיהם כדי להעריך את מצבם הנוכחי, לזהות תחומים לשיפור ולפתח אסטרטגיות מותאמות אישית לטיפול בתחומים אלו. הם מספקים תובנות חשובות כדי לעזור ללקוחותיהם להתגבר על אתגרים ולקבל החלטות מושכלות.

אחד מתפקידי המפתח של מאמנים עסקיים הוא לשמש מקום בטוח עבור לקוחותיהם. הם מספקים מרחב בטוח וסודי עבור הלקוחות ומאפשרים לדון ברעיונות, דאגות ושאיפות שלהם. המאמנים שואלים שאלות מעוררות מחשבה כדי לעזור ללקוחות להשיג בהירות ולחקור נקודות מבט שונות. לעיתים יש עירוב בין האימון העסקי לאימון האישי שקשור למטרותיכם האישיות בתור בעלי עסקים, יזמים ובכלל אנשים.

אחד הדברים שמבדילים בין מאמנים שבאמת יכולים לתרום לעסק שלכם לבין אלו שלא הוא נקודה שבה המאמנים משמשים גם כשותפים לאחריות – הם עוזרים ללקוחות להגדיר יעדים ספציפיים ולפתח תוכניות פעולה להשגת היעדים. המאמנים מספקים תמיכה והכוונה מתמשכת, תוך שהם מעמידים את הלקוחות שלהם באחריות למחויבויותיהם ולהתקדמותם. הם לא רק מסבירים מה לעשות הם גם לוקחים אתכם יד ביד אל עבר ההגשמה של אותם יעדים.

אימון עסקי לעסקים קטנים

עסקים קטנים מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים ואילוצים ייחודיים שיכולים לעכב את צמיחתם והצלחתם. כאן נכנס לתמונה החשיבות של האימון העסקי. אימון עסקי יכול לספק לבעלי עסקים קטנים את ההדרכה, התמיכה והכלים הדרושים להם כדי להתמודד עם האתגרים הללו ולנצל את מלוא הפוטנציאל שלהם.

בראש ובראשונה, אימון עסקי לעסקים קטנים עוזר להשיג בהירות ומיקוד. בעלי עסקים קטנים רבים חובשים כובעים מרובים ומתמודדים עם תחומי אחריות רבים, מה שעלול להוביל לחוסר כיוון ולהצפה. מאמן עסקי יכול לעזור להם לתעדף את המטרות שלהם, לפתח חזון ברור וליצור תוכנית אסטרטגית להשגתן. בהירות ומיקוד יכולים לשפר משמעותית את קבלת ההחלטות ולהניע את העסק קדימה.

בנוסף, אימון עסקי יכול לספק לבעלי עסקים קטנים תובנות חשובות – מאמנים מביאים שפע של ידע וניסיון מעבודה עם עסקים רבים ותעשיות שונות. הם יכולים לספק הנחיות לגבי שיטות עבודה מומלצות, לעזור לזהות הזדמנויות צמיחה ולהציע פתרונות יצירתיים לאתגרים נפוצים. מומחיות זו יכולה לעזור לבעלי עסקים קטנים לקבל החלטות מושכלות יותר ולהימנע מטעויות יקרות.

אימון עסקי יכול לשפר את הכישורים והיכולות של בעלי עסקים קטנים, מאמנים מספקים הכשרה ומנטורינג, חולקים כלים מעשיים, טכניקות ומשאבים לשיפור החוש העסקי. הם יכולים לעזור לבעלי עסקים קטנים לפתח כישורי מנהיגות, לשפר את התקשורת ולחזק את יכולתם לנהל ולהניע את הצוותים שלהם. מיומנויות משופרות אלו יכולות להשפיע באופן משמעותי על הביצועים וההצלחה הכוללים של העסק.

בנוסף ליתרונות אלו, אימון עסקי מספק גם אחריות ותמיכה. בעלי עסקים קטנים מרגישים לעתים קרובות מבודדים ומוצפים, ללא מי שיתן להם דין וחשבון על המטרות והפעולות שלהם. מאמן עסקי פועל כשותף מהימן, מספק תמיכה, עידוד ואחריות. הם עוזרים לבעלי עסקים קטנים להישאר על מסלול, להתגבר על המכשולים ולחגוג את ההצלחות שלהם.

נקודה למחשבה

גם אם אתם יודעים מה לעשות, גם אם אתם מרגישים שאתם חכמים יותר מהיועץ העסקי – זה לא אומר שהוא לא יוכל לעזור רבות. הוא בסופו של דבר עוד כלי שאתם צריכים לדעת להשתמש בו על מנת שתגשימו את החלומות שלכם

אימון עסקי למנהלים

ניהול יעיל הוא קריטי להצלחה של כל ארגון, למנהלים יש תפקיד מרכזי בהנעת הפרודוקטיביות, בטיפוח תרבות עבודה חיובית ובהשגת היעדים העסקיים. עם זאת, לא לכל המנהלים יש את הכישורים והיכולות הדרושים כדי להצטיין בתפקידיהם. זה המקום שבו אימון עסקי יכול לעשות הבדל משמעותי.

אימון עסקי יכול להעלות את ביצועי המנהלים על ידי מתן התמיכה וההכוונה הדרושים להם כדי להפוך למנהיגים יעילים. מאמן עסקי יכול לעזור למנהלים לזהות את החוזקות והחולשות שלהם, לפתח מודעות עצמית ולשפר את כישורי המנהיגות שלהם. באמצעות מפגשי אימון מותאמים אישית, מנהלים יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי סגנון הניהול, טכניקות התקשורת ותהליכי קבלת ההחלטות שלהם.

אחד היתרונות המרכזיים של אימון עסקי למנהלים הוא פיתוח של אינטליגנציה רגשית. אינטליגנציה רגשית היא היכולת להבין ולנהל את רגשותיו ולנווט ביעילות מערכות יחסים עם אחרים. מאמן עסקי יכול לעזור למנהלים לפתח מודעות עצמית, אמפתיה וכישורים בינאישיים חזקים החשובים לבנייה ותחזוקה של צוותים בעלי ביצועים גבוהים.

יתרה מכך, אימון עסקי יכול לעזור למנהלים להתגבר על אתגרים ספציפיים שהם עשויים להתמודד איתם בתפקידיהם. בין אם מדובר בניהול קונפליקטים, האצלת משימות או קבלת החלטות קשות, מאמן עסקי יכול לספק למנהלים אסטרטגיות וכלים פרקטיים לטפל בבעיות אלו. תמיכה ממוקדת זו יכולה להעצים מנהלים להתמודד עם מצבים מאתגרים בצורה יעילה יותר ובביטחון.

בנוסף, אימון עסקי למנהלים יכול לשפר את כישורי פתרון בעיות וחשיבה ביקורתית. מנהלים נתקלים לא פעם בבעיות מורכבות הדורשות פתרונות חדשניים. מאמן עסקי יכול לעזור למנהלים לפתח חשיבת צמיחה וגישה לפתרון בעיות המעודדת יצירתיות, שיתוף פעולה ולמידה מתמשכת.

אימון עסקי

אימון עסקי אישי: האם כדאי להשקיע בו?

התשובה המהירה היא: כן. 

התשובה הארוכה יותר היא: כן, בהחלט כן!

התשובה הארוכה והמלאה היא: לא תמיד. תלוי בכם.

אנשים רבים עשויים לתהות האם כדאי להשקיע באימון עסקי אישי. התשובה טמונה בפוטנציאל לצמיחה אישית ומקצועית שניתן להשיג באמצעות אימון מסוג זה. אימון עסקי אישי מתמקד ביעדים, באתגרים ובשאיפות הספציפיים של הפרט, ומספק הכוונה ותמיכה מותאמים שיעזרו לו למצות את מלוא הפוטנציאל שלו.

נקודה למחשבה

בדיוק כפי שאתם משקיעים בפרסום, משקיעים בהדרכה על תוכנה חדשה ומשקיעים ברואה חשבון ביודע איך להגיע דוח – תשקיעו ביועץ שיוכל ללוות אתכם כסוג של משענת ויעד להתייעצויות והכוונה.

ראשית, אימון עסקי אישי מציע הזדמנות ייחודית להתפתחות ושיפור עצמי. מאמן עסקי אישי משמש כיועץ מהימן, ועוזר לאנשים לקבל בהירות לגבי החוזקות, החולשות והתחומים שלהם להתפתחות. באמצעות מפגשי אימון קבועים, ניתן לזהות ולהתגבר על אמונות מגבילות, לפתח מיומנויות חדשות ולנצל את מלוא הפוטנציאל.

שנית, אימון עסקי אישי מספק אחריות ומוטיבציה, זה יכול להיות מאתגר להישאר ממוקד וממושמע כשעובדים למען מטרות אישיות או מקצועיות לבד. עם זאת, עם מאמן עסקי אישי לצד הדרך, יש מישהו ששומר עליכם באחריות, מוודא שתשארו בדרך הנכונה ודוחף אתכם להשיג את התוצאות הרצויות. רמה כזו של תמיכה ומוטיבציה יכולה להיות בעלת ערך רב בהנעת התקדמות ושימור המומנטום.

יתר על כן, אימון עסקי אישי מציע מרחב בטוח וסודי עבור אנשים לגלות אתגרים, לבקש הדרכה ולקבל משוב בונה. זה מאפשר לאנשים לקבל נקודות מבט חדשות, לאתגר את ההנחות שלהם ולשקול גישות חדשות לפתרון בעיות. רמה זו של תמיכה והכוונה יכולה להאיץ מאוד צמיחה אישית ומקצועית, ולאפשר לאנשים להתגבר על מכשולים ולהשיג את מטרותיהם בצורה יעילה יותר.

המצב שבו לדעתנו לא שווה להשקיע באימון עסקי הוא אם אתם מרגישים שהעסק עובד טוב, הדברים סך הכל מתוקתקים ואתם מרגישים שהתוכניות שלכם (האסטרטגיות) מתגשמות – במצב כזה שווה לדחות את ההחלטה לקחת יועץ עסקי כי אתם פשוט לא צריכים אחד.

עוד מצב שאולי שווה לוותר על יועץ עסקי – הוא שהכל לא עובד כמו שצריך. לצערנו לפעמים זה אחד המצבים העיקריים שבו מגיעים ליועץ עסקי – שהעסק לא עובד כלל, שיש חובות, שהלקוחות לא מרוצים, שאתם ברמה האישית במצב כלכלי לא פשוט. זה גם לא מקום לקחת ייעוץ עסקי – התהליך יהיה יקר כנראה ויותר חשוב, רוב הסיכויים שלא תוכלו לממש את התוכנית של היועץ בגלל המצב שאתם נמצאים – ואז זה רק יחמיר את המצב. במצב הזה היועץ לא יוכל להוציא אתכם מהבוץ, זה גם לא תפקידו – והכל יכניס אתכם לבעיה קשה יותר. יועץ עסקי יכול לשמור על הנתיב שלכם ולדייק אותו – אבל אתם צריכים להיות בנתיב בצורה ברורה.

אימון עסקי

החשיבות של אימון עסקי

אימון עסקי הוא כלי חיוני עבור אנשים וארגונים המעוניינים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם ולמקסם את ההצלחה. להלן שלוש סיבות עיקריות מדוע קואצ’ינג עסקי חשוב ובעל ערך גבוה:

צמיחה אישית ומקצועית: אימון עסקי מספק הזדמנות ייחודית לצמיחה אישית ומקצועית. מאמנים עובדים בשיתוף פעולה הדוק כדי לזהות את החוזקות, החולשות והתחומים לשיפור. הם עוזרים להגדיר יעדים ברורים ולפתח אסטרטגיות להתגבר על מכשולים ולהשיג הצלחה. באמצעות תהליך זה, אנשים מקבלים תובנות חשובות, משפרים את כישוריהם ומפתחים חשיבת צמיחה שיכולה להניע אותם קדימה בקריירה ובחיים האישיים שלהם.

שיפור של כישורי מנהיגות וניהול: כישורי מנהיגות וניהול הם חלק חשוב להצלחת כל עסק. אימון עסקי יכול לעזור למנהלים ולמנהיגים לחדד את כישוריהם ולהיות יעילים יותר בתפקידיהם. מאמנים מספקים הדרכה, תמיכה ומשוב כדי לעזור לפתח את סגנון המנהיגות המתאים, לשפר את מיומנויות התקשורת הבין אישית ולקבל החלטות טובות יותר. על ידי שיפור מיומנויות מנהיגות וניהול, אימון עסקי תורם להצלחה ולצמיחה הכוללת של הארגון.

אחריות ומוטיבציה: אחד היתרונות המרכזיים של אימון עסקי הוא האחריות שהוא מספק. מאמנים נושאים באחריות על מעשיהם ומחויבויותיהם, ומבטיחים שהם יישארו במסלול לקראת המטרות שלהם. אחריות זו מסייעת לשמור על מוטיבציה וממוקדת, גם כאשר הם מתמודדים עם אתגרים או כישלונות. התמיכה והעידוד הניתן על ידי מאמן יכולים להיות מכריעים בהתגברות על מכשולים ושמירה על מומנטום לקראת הצלחה.

מתי וכמה: העיתוי והעלות של העסקת מאמן עסקי

לעבוד עם מאמן עסקי היא החלטה שיש לשקול היטב, תוך התחשבות בגורמים שונים כמו שלב העסק שלכם והצרכים הספציפיים שלכם. העיתוי של שכירת מאמן עסקי יכול להשפיע רבות על הצלחת תהליך האימון. מומלץ להעסיק מאמן כאשר אתם מוכנים לבצע שינויים או שיפורים משמעותיים בעסק שלכם. זה יכול להיות כאשר אתם מתמודדים עם אתגרים, חווים קשיי צמיחה, או כאשר יש לכם מטרות שאפתניות הדורשות הכוונה ממומחים.

לפעמים הנקודה הנכונה היא רגע לפני שאתם מקימים עסק ולפעמים כשאתם עסק ותיק.

עלות העסקת מאמן עסקי יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות הניסיון של המאמן, מומחיותו ורמת התמיכה הנדרשת. חלק מהמאמנים גובים תעריף שעתי, בעוד שאחרים מציעים עסקאות חבילה או אפשרויות ריטיינר חודשיות. חשוב לקחת בחשבון את הערך שמאמן עסקי יכול להביא לעסק שלכם ולשקול אותו מול העלות. זכרו, אימון עסקי הוא השקעה בצמיחה האישית והמקצועית שלכם, והתשואות יכולות להיות משמעותיות במונחים של הגדלת ההכנסות, שיפור היעילות וההצלחה העסקית הכוללת.

עסק ממש קטן (1-2 עובדים) עסק קטן (2-10 עובדים) עסק קטן/בינוני (10-30 עובדים)
עלות אימון חד פעמי 5000-8000 ש”ח 6000-10,000 ש”ח 10,000-25,000 ש”ח
עלות ליווי קבוע של מאמן עסקי 3000-4000 ש”ח 4000-7000 ש”ח 7000–12,000 ש”ח

שמענו גם על עלויות ליווי שעולות 100,000 ש”ח ויותר. תחשבו שוב וטוב האם אתם עסק שמתאים להצעה שכזו, יש בהחלט כאלו שמתאימים לכך – אבל לא כולם.

לפני שכירת מאמן עסקי, כדאי לחקור ולמצוא מאמן שמתיישר עם הערכים, המטרות וסגנון התקשורת שלכם. חפשו מאמנים בעלי ניסיון בענף שלכם או שיש להם רקורד מוכח בסיוע לעסקים דומים לשלכם. זה גם מועיל לבקש המלצות ממקורות מהימנים או מכרים שהתנסו עם מאמנים עסקיים.

לאחר שמצאתם מאמן פוטנציאלי, קבעו פגישת ייעוץ ראשונית כדי לדון בצרכים ובציפיות שלכם. זה ייתן לכם הזדמנות להעריך אם המאמן מבין את העסק שלכם ויש לו את המומחיות לתמוך ביעדים שלכם. במהלך הייעוץ הזה, תוכלו גם לדון בתשלומים ותנאי התשלום של המאמן כדי להבטיח שהם מתאימים לתקציב שלכם.