הימנעו מטעויות שיווק של עסקים קטנים והשיגו מטרות לטווח ארוך על־ידי בחירת אסטרטגיות השיווק הנכונות.
היום ברור לרובנו, שגם אם יש לנו מוצר טוב ושנים אנחנו כבר נותנים שירות מדהים ללקוחות שלנו או כולם מכירים אותנו באזור – בלי שיווק טוב וחזק בכל הפלטפורמות – יהיה לנו קשה לשרוד. בתור בעלים של עסק קטן, אתם גם יודעים שלחזון ולתוכניות שלכם יש חשיבות עליונה. כדי להקים בסופו של דבר עסק מצליח, תצטרכו תוכנית עסקית מוצקה מקיפה הכוללת גם תוכניות פיננסיות וכן תוכניות שיווק.
כבעלי עסק אתם יודע כי שיווק עשוי להיות מהלך קשה. זה נראה כאילו כולם מתחרים על תשומת לב, ובמצב כזה קשה לבלוט כשונה וייחודי. כל יום אנחנו פותחים את הטיקטוק, אינסטגרם וקופץ לנו עסק אחר, הרבה פעמים כזה שאנחנו אומרים “אנחנו יותר טובים ממנו” – אבל השיווק בסופו של דבר קובע מי יצליח.
בין אם אתם מטפלים בעניין השיווק בעצמכם או שיש לכם מחלקת שיווק, קיימות מספר אסטרטגיות שיכולות להגביר את הנראות שלכם ואת המודעות למותג שלכם מצד הלקוחות. מוכנים ללמוד עוד? המשיכו לקרוא על 10 אסטרטגיות שיווק לעסקים קטנים, אסטרטגיות שאכן עובדות.
כשמדובר בשיווק עסק קטן, חשוב להתמקד בקהל הלקוחות הנכון. על ידי פיתוח אסטרטגיה המתמקדת בלקוח האידיאלי שלכם, תוכלו להגיע ליותר אנשים שצפויים להיות מעוניינים במה שיש לכם להציע. אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים למיקוד יעיל של הקהל שלכם:
“ככל שאתם יודעים יותר על המתחרים שלכם, מה הם עושים ומה מצליח להם, כך יהיה לכם יותר מידע שיאפשר לכם לבנות קמפיין מתקדם ומוצלח יותר משלהם”
שליחת דואר אלקטרוני היא אחת האסטרטגיות היעילות ביותר לשיווק עסקים קטנים. זוהי דרך מצוינת להתחבר אל לקוחות פוטנציאליים שאולי לא מכירים את העסק שלכם. הנה כמה עצות לשיווק העסק הקטן שלכם באמצעות מיילים קרים (הכוונה מיילים שאתם יוזמים את הפנייה ולא מיילים תגובה לפניית לקוח):
כשזה נוגע לפרסום העסק שלכם, יש כמה אסטרטגיות שונות שבהן תוכלו להשתמש. עם זאת, לא כל האסטרטגיות האלה יהיו יעילות באותה מידה ספציפית עבור העסק שלכם. כדי למצוא את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי הטובה ביותר עבורכם, תצטרכו לערוך קצת מחקר ולנסות כמה טקטיקות שונות.
אחת הטקטיקות הפופולריות ביותר לשיווק באינטרנט היא פרסום במדיה החברתית. זה כרוך בשימוש בפלטפורמות כמו Facebook, Twitter ו־LinkedIn. אתם יכולים ליצור מודעות שמכוונות לאנשים באזור גיאורפי ספציפי, או שאתם יכולים פשוט לפרסם על העסק שלכם באפליקציות שונות במדיה החברתית.
מאחר שרוב האנשים משתמשים בעיקר במכשירים הניידים שלהם במהלך רוב שעות היום, שימוש בפוסטים במדיה חברתית או ב־Google Ads לקידום המותג שלכם עשוי להיות רעיון שיווקי טוב יותר מאשר שימוש במאמצי דואר ישיר. בנוסף, חשוב לזכור שהאינטרנט משמש גם כמרכז שיווקי הפועל בשיטת “מפה לאוזן”, ובו מתפרסמות ביקורות והמלצות רבות על בסיס חוויות אישיות (לדוגמא באתרים כמו טופר או מידרג). גם זה יכול לפעול לטובתכם אם יש לכם נוכחות ברשת ואפשרות להשאיר ביקורות.
“המטרה היא לא ‘לגרום לקישורים שלכם להיראות טבעיים’; המטרה היא שהקישורים שלכם יהיו טבעיים” (עידן בן אור, מנהל סוכנות שיווק ריגו, מתמחים בקידום אורגני)
כשמדובר בשיווק, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להתעלם מהכוח העצום שיש למשפיעי רשת. משפיענים הם אנשים עם קהל עוקבים גדול באינטרנט שיכולים להשפיע על הדעות של העוקבים שלהם. במילים אחרות, אם משפיען רשת מקדם את המוצר או השירות שלכם, העוקבים שלו קרוב לוודאי ישימו לב לכך.
ישנן מספר דרכים לעבוד עם משפיענים כדי להעלות את המודעות לעסק הקטן שלכם. אפשרות אחת היא לפנות אליהם ישירות ולבקש מהם להצטרף לקמפיין שיווקי לקידום המוצר או השירות שלכם. אפשרות נוספת היא לשתף פעולה עם סוכנות שיווק בעלת השפעה שיכולה לקשר אתכם למשפיענים המתאימים ביותר למותג שלכם.
אחת הדרכים הטובות ביותר לשווק את העסק הקטן שלכם היא לשתף פעולה עם עסקים מקומיים אחרים. כאשר אתם מתחברים אל עסקים אחרים באזור שלכם, אתם יכולים לחלוק יחד משאבים ולקדם אחד את השני באמצעות הפניית לקוחות זה אל זה. ניתן גם לשתף פעולה ביוזמות שיווק ובאירועים שונים (הפטלפורמה של BNI לדוגמא)
כדי להתחבר לעסקים מקומיים, תצטרכו להכיר את בעלי עסקים אחרים באזור שלכם ולהציג את עצמכם בפניהם. השתתפו באירועים עסקיים והצטרפו לפורומים ולקבוצות רשת המתמקדים בשיתוף פעולה בקרב העסקים המקומיים. אתם יכול גם לפנות ישירות לעסקים מקומיים ולהציע לשתף עימם פעולה.
תוכלו להציע הנחות על אחוז מסוים מהמוצרים או השירותים שלכם או אפילו לספק פריט חינם על כל רכישה. תוכלו גם להציע ללקוחותיכם מנויים או תוכניות נאמנות, אשר יעניקו להם תגמולים עבור רכישות חוזרות ונשנות. לא משנה באיזה תמריץ או הנחה תבחרו להשתמש כדי לשווק את העסק שלכם, ודאו שזה אכן יעניק ללקוחותיכם ערך אמיתי וממשי.
בניית רשימת דיוור אינה משימה קשה. זה לא מצריך מכם הרבה זמן או כישורים מיוחדים כלשהם. רשימת דיוור תוכל לחסוך לכם הרבה זמן יקר בעתיד. הנה כמה רעיונות לבניית הניוזלייטר הראשון שלכם:
ניהול עסק קטן יכול לעיתים קרובות, ובעיקר בתחילת הדרך, להיות מופע של אדם אחד. וזה טבעי, כי אתם רוצים שהכול יהיה בשליטה ורוצים לדעת מה קורה עם כל דבר בעסק. אבל דווקא מכיוון שלכם ולעובדים שלכם יש כל כך הרבה מה לעשות, אוטומציה יכולה להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי להגביר את יעילות העסק ולשמור על עקביות בתקשורת עם לקוחותיכם.
אוטומציה יכולה גם לעזור לכם ולצוות שלכם לקבל בחזרה זמן יקר ערך, אותו ניתן (ומומלץ!) להשקיע במשימות נוספות בעבודה, בשיתופי פעולה ובמחשבה יצירתית שיכולים לתרום רבות להתקדמות העסק וגדילתו.
שקלו להשתמש בפלטפורמות אוטומציה עבור:
אסטרטגיה פופולרית נוספת של שיווק באינטרנט היא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). זה כרוך באופטימיזציית האתר שלכם, כך שיגיע לדירוג גבוה יותר במנועי החיפוש (בעיקר גוגל) ויופיע בראש תוצאות החיפוש. על ידי השקעה ב־SEO תוכלו לשפר את הדירוג הכללי של האתר ולמשוך אליו יותר ויותר גולשים ומבקרים.
ישנן טכניקות SEO רבות ושונות בהן ניתן להשתמש, וחשוב לבחור את הטכניקות הנכונות עבור העסק שלכם. כמובן שאתם יכולים ללמוד על התחום, יש המון סרטונים ומומחים בתחום (לאחרונה ראיתי את הסרטונים של גרישה פיינברג שעושה עבודה טובה להסביר SEO לבעלי עסקים – https://www.facebook.com/grisha.fainberg). וכמובן שאם יש לכם תקציבים גדולים יותר מומלץ לפנות לחברת שיווק שמתמחה בSEO.
אם אין לכם תקציב גבוה לשיווק, בדקו את חמשת הכלים הבאים לשיווק עצמי:
“גם אם אתם מתכוונים לשכור חברת שיווק חיצונית עבור SEO, אני מאוד מאוד ממליץ לראות קצת סרטונים ולקרוא קצת שתדעו מה לדרוש מהחברה שלכם. אל תסמכו בעיניים עצומות על אף אחד.” (נמרוד רייזנר, מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום, בעלים של אתר טופר)
בלוגים או פשוט כתיבת תוכן הם דרכים מצוינות להתחבר ללקוחות שלכם ולשתף איתם מידע על העסק שלכם. כאשר אתם כותבים בלוג על המגמות והטרנדים האחרונים, על סיפורי חדשות ואירועים הקשורים לנישה העסקית שלכם, לקוחות פוטנציאליים יכולים ללמוד יותר עליכם ועל מה שאתה מציעים. זה יכול לעזור לכם למשוך לקוחות חדשים לעסק ולבנות בסיס אמון חזק עם לקוחות קיימים.
“שיווק כבר לא עוסק בדברים שאתם מייצרים אלא בסיפורים שאתם מספרים” (סת’ גודין, יזם, מרצה, כותב רבי מכר ומשווק דיגיטלי מזה שני עשורים)
ככל שהעסק הקטן שלכם הולך וגדל, מאמצי השיווק שלכם נעשים חשובים יותר. אתם צריכים להבין היטב את קהל היעד שלכם, ליצור ערוצי שיווק מרובים, לשמור על מאמצי שיווק תוכן בצורה עקבית, ולעקוב אחר מערכת הודעות המתאימה למטרות המותג שלכם.
משום כך השיווק באינטרנט הוא כלי כל כך חיוני לעסקים קטנים שיכול לסייע להם ליצור נוכחות, להגדיל חשיפה, להגיע ללקוחות חדשים וליצור קשרי לקוחות משמעותיים – הכל תוך התאמה מרבית לצרכים העסקיים ומיקוד משאבים באופן חכם ויעיל.